דפים

יום שני, 21 בדצמבר 2020

דנדן מסכם שנה

 

לא זוכר איך זה התחיל, לא יודע מתי זה יגמר.
אני דנדן והנה כמה מילים על החוויה שלי מהשנה המשוגעת שעוברת עלינו.
הקורונה פרצה כשהייתי נפגש על בסיס יומי עם להקה שכבר התפרקה מאז בשם "המסיבות". היינו פאוור טריו שניגן חזק ומרגש אבל לא היו לנו ממש מילים והחזרות תמיד נגמרו בכסאח. 



האמת שהסגר הראשון תפס אותי בקטע טוב, היה לי זמן להקליט בבית שירים חדשים עם מלוא צומת הלב, בלי לתת תירוצים ללמה אני לא יכול לצאת לשתות, היה לי זמן להתנסות וככה הקלטתי בחדר שלי במשך שבועיים את האי פי "נשיקות". אני זוכר שאחרי ההקלטות ישנתי אצל לונה (הבסיסטית של המסיבות שאחר כך הצטרפה ללהקה שלי) במשך שבוע ומיקססתי את האלבום על הספה שלה בלי אמצעים מיוחדים, האמת שכל האלבום נעשה ככה - מה שיש בחדר זה מה שיהיה באלבום, זה כיף, זה באמת הוכיח לי שאפשר ליצור אלבומים טובים בבית, חוץ מזה שהמחשב הוא כח ענק. אפשר לשמוע את האלבום בכל הספוטיפיים למיניהם. 



זה היה בסוף מרץ, תחילת אפריל.
חודשיים לפני זה, כשוירוס עולמי היה קטע של סרטי מדע בדיוני, והשירים מ"נשיקות" עוד לא נכתבו, הקלטתי את האלבום השני שלי עם המפיק שוזין, שהוא הרבה יותר מרק *מפיק*, האמת שמעבר למוזיקה ולאמנות המהממות שלו, הוא בן אדם צנוע וקלאסי שהיתה לי זכות לעבוד איתו. יום יום במשך שבועיים הגעתי לסטודיו שלו בחיפה ולקחנו את השירים שלי, שכבר הופעתי עם רובם, שירים שהרגישו לי שלמים והפשטנו אותם כדי לתת להם צבע חדש. זה היה מרגש, מלמד ומהפנט להקדיש שבועיים מרוכזים לאלבום, בסוף יצאנו עם אלבום שמצד אחד מרגיש לי חדש ומצד שני מוכר לאוזן. שחררתי שני סינגלים מתוכו ואז משכתי אחורה את תהליך יציאתו בגלל שההופעות הן חלק חשוב ונהדר מתהליך יציאת האלבום וההנחיות סביב הקורונה לקחו מאיתנו את זה.


לדעתי התקופה הזאת מהממת ליצירה הראשונית, יש המון זמן להשתפר כנגן, כותב, יוצר ועם זאת אני מתגעגע כמו כולם להופעות. יצאו בזמן הקורונה המון אלבומים נהדרים ביניהם "ערפד עם גיטרה" של קלקר ו"לב שמש" של רועי חרמון גם כמה סינגלים מהממים של "כוכבת על" שגיליתי לאחרונה. אני מניח שנסתכל אחורה על 2020 ונראה את הטוב שיצא יותר מאשר את הקשיים הכספיים והרגשיים, אז בעיניי זאת תקופה מיוחדת ליצירה ומעניינת באופן כללי. 

לסיכום, 
מחכים בשרוול כמה פרוייקטים שעבדתי עליהם השנה ועוד לא ראו אור, אני מצפה לשחרר אותם בשנה הקרובה.
חום ואהבה
דנדן



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה