יום רביעי, 12 באפריל 2017

אור אדרי - מכודדת


נשים שמנגנות על בס - לא פעם אמרתי שיש משהו מיוחד בזה, ושהן גורמות לו להשמע אחרת.
ואת אור אדרי אי אפשר לפספס, מי שעוקב אחרי המוסיקה הישראלית יכול היה להבחין בה ב "טרי פוייזן","מונטי פיורי" בפרוייקטים של אמדורסקי , "ריו" (הצמד עם זואי פולנסקי) ועכשיו, סופסוף גם באלבום בכורה משלה.

האלבום קיים כבר הרבה זמן ברשת כסקיצות בטיוב , כבר לפני שנתיים במהלך טיול בירדן צילמה קליפ שביימה ביחד עם איתי אנגל לשיר "עיוורון" מתוכו והעלתה אותו לרשת.


הוא נפתח ברצועה בצרפתית, טקסט שהיא כתבה בשם "אל תקראו לשוטר" 
עובר ל"חדר חושך" בו היא "תמשיך לפחד על הלב" ותבצע מחווה לקרני פוסטל ו"ביקיני" , הקליפ המושקע שלו צולם בהשראת הקליפ של אחת מהקלאסיקות של מוסיקת האינדי ושהשפיע על לא מעט מוסיקאים ויוצרי אינדי כיום
 "גם כשאני איתך" וצפויה גם הפתעה בסופו.  



הרצועה השלישית, קאבר מפתיע לדוידוביץ' של דני מסנג וכמו במנהרת הזמן לוקחת  את הביצוע הבוב דילני שלו מ 1975 לעולם הדיגטלי מבצעת לו מתיחת פנים בביצוע שאף עולה על המקור. 
היא מקדישה את הרצועה הזו בפרט ואת האלבום בכלל לסבא שלה (דב דוידוביץ')"איש אהוב ומיוחד שהשריש בי את האהבה למוזיקה ולחיים טובים". 

פרט לדודוביץ' יש קאבר נוסף ל "חי על הסף" של סאבווי סאקרס בו רם אוריון מתארח, בהופעה ב תדר, אביב מארק מצטרף לשניהם אל הבמה לביצוע שלו , הוא גם חבר אמיתי ולפני שיבצע את השיר יפנה את הקהל להביט הצידה אל עמדת המכירה "אתם רואים שם ? יש דיסקים וקסטות אז לכו לקנות קדימה". 

האלבומים והקלטות במהדורה מוגבלת , 50 בלבד , היא מספרה וחתמה עליהם אחד אחד בכתב ידה בצירוף חותמת אודם של השפתיים שלה , פריט לאספנים.
 (אני רכשתי את עותק מספר 9 !)

גם זואי פולנסקי עולה להתארח והן יבצעו את "אומץ" של "להקת המים" המשותף שלהן REO "הייתי צריכה קצת אומץ" אור אומרת בחיוך כשהוא מסתיים "עכשיו אני מרגישה בבית". 



כידוד - שם ההר עליו יושבת העיר ערד, מקום ילדותה והמשמעות הנוספת "ניצוץ". 
למרות שהיה ברשת ונגנז, היא מוציאה אותו בזמן שהכי הרגיש לה נכון.
כנראה חכתה ל"ניצוץ" שיצית את הרצון והעיתוי הנכון להוציא אותו 
ובצדק, קליפים מושקעים ובילד אפ שנבנה תקופה ארוכה 
(עם עזרה מ"הילדה פריאל" האלטר איגו שלה) 
והופעת ההשקה ב"תדר" בה התארחו רשימת מוסיקאים מכובדת. 
היו גם רבים מהם בקהל, כשהיא על במה כמעט ללא תאורה, נוצצת שם ב"אאוטפיט" הלבן שלה. 

היה שווה לחכות. 












אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה