יום שני, 9 במרץ 2020

תנינים על הראש וגרוב בכל הגוף - מארש דונדורמה.



לא מבין מה הם חשבו לעצמם , באמת !?
לא מספיק שהם 15 אנשים מוכשרים על במה אחת.
פרקשניסטים ונשפנים אחד אחד, הם גם תגברו את עצמם ביואב יפת, האיש וקול ה-בס שיספר את הסיפורים.
עכשיו בואו, איך אני בתור אבא לתאומים בני 5 אמור להתחרות בזה, כשאני מספר להם את הסיפורים ?
כבר יותר פשוט לקחת משפחה של תנינים על הראש.
איך עושים את זה ? אה, זה קל.
אתה לוקח חבל ארוך, קושר את התנינים זה על גבי זה ומרים את כולם...על הראש !

כבר חצי שנה שבכל בוקר כשאנחנו נכנסים לרכב או יוצאים לנסיעה ארוכה האלבום מתחיל להתנגן ואנחנו ביחד שרים ומחליפים תפקידים, זו אחת המתנות הכי טובות שקיבלתי השנה (תודה נורית) והדיסק והספר הם חלק בלתי נפרד מהרכב, כמו הג'ק וגלגל הספייר.

לפעמים, כשאנחנו מתווכחים מי יכנס לאמבטיה ראשון, אני נכנס פנימה ומתחיל לשיר את "במקלחת של סוף היום", ואז אחד מהם מצטרף פנימה ומתחיל לשיר ו"הקול יהדהד מקיר לקיר"



לפני חודש הפתענו אותם בבוקר חורפי אחד, אספנו אותם מוקדם מהגן ויצאנו לטיול.
וכשרביד הבן שלי הבחין בלהקה של ציפורים עפה מעל האגם הוא אוטומטית התחיל לצעוק להן בשירה "ציפורים לאן את עפות לאן את עפות" ..חייכתי


לא קל היום למצוא חיבור מוסיקלי עם הילדים, בתקופה שכל אלבום ילדים יוצא עמוס בעיקר בביט ודאבל בס בכדי לתפוס את תשומת הלב של הילדים.
אחרי "שקוף" חיפשתי אלבום ילדים שונה
וכאחד שאוהב את מארש דונדורמה, כל כך שמחתי כשהבנתי שהם יוצאים בקונספט שמיועד לילדים.

כאוהב מוסיקה מושבע שהבטיח כי יעשה הכל בכדי שהילדים יקבלו גם רקע מוסיקלי איכותי,  פרט לדאבל בס וקלימבה ברקע שמובנים בכל אלבום פופ של כוכבי הילדים, מצאתי פה אפשרות ללמד אותם על כלי הנשיפה השונים וכלי ההקשה.

ויש גם את המסר החינוכי, אם בסיפור האפריקאי שתורגם ומלמד על היחס הנכון לבעלי החיים או בסיפור על העפיפון, שכתבה נועה סגל חברת ההרכב (ופרט לעובדה שהיא פסיכולוגית ובמארש, יש לה 2 אלבומי סולו מעולים משלה).

כשנכנסו לזאפא לרגע שכחתי שזה מופע ילדים, בכל זאת, אני רגיל לראות את המארש בהופעות שלהם.
הם עולים אל הבמה בבגדים צבעוניים בגווני גלידה (דונדורמה זו גלידה טורקית) וכבר בשניה הראשונה כל הילדים וההורים מחייכים כשמתחילים הצלילים הראשונים.
וכשיואב מרים את התנינים על הראש הם זזים על הבמה מצד לצד וגם הקהל מצטרף בתנועות גוף מותאמות מבלי משים כמו מישהו הוציא את הזאפא אל הגלים, הבימוי של ירדן בר כוכבא שנחתה עם ענן על מקל אל ההפקה, לוקח את המילים והצלילים של המארש למקום המדוייק, כמו באה והוסיפה על הגלידה עם הקצפת את הדובדבן ונתנה את הטאצ'אפ המושלם.

קנו את הספר והדיסק וקחו את הילדים להופעה.
ואני ?
- יש לי תנינים על הראש,  הולך לעשות חזרות בקריאה כמו יואב.