יום שני, 27 בפברואר 2017

מאיר ישראל - נותן ברגעי ההיסטוריה של הרוק



צילום : Peter Vit


הוא נמצא שם ברקע , בפס הקול של חיי
כשהוא הולם בתופים בשני המקלות שבידיו עם הבייס דראם והמצילות שלרגליו.
מהרגע הראשון שאני זוכר את עצמי.

"אל תקרא לי שחור" של עוזי והסגנונות היה מהתקליטים הראשונים שהיו במדף התקליטים של הורי.

הפעם הראשונה שפגשתי אותו באופן אישי, היתה 30 שנים מאוחר יותר
בהקלטות אלבום הבכורה של אייל בין המוריה.
זו היתה זכות להיות שם בין אגדות רוק
ו"בין השירים" , בשיחות על מוסיקה, הוא סיפר על רגעים בהיסטוריה של הרוק כשכולנו מקשיבים בהתלהבות לפרטים.


הוא סיפר, שהתחיל בכלל לנגן באירועים בלהקה של הדוד שלו כשהמתופף הקבוע שלו הבריז לו מההרכב". מבלי שידע שיום אחד הוא יהפוך לאגדת רוק מקומית ולאחד ממקימי ה"רוק המתקדם" בישראל.
הוא גדל בכלל ברקע של מוסיקה יוונית.
 ואז הגיע הרוק.



2017 תיאטרון תמונע
אחרי שניגן בעשרות אלפי שירים מאז אותו הרגע בלהקת האירועים, ואף הוציא 3 אלבומי סולו משלו , הוא בסיבוב הופעות בשם "נותן ברוק" כשאיתו על הבמה : 
מיכה מיכאלי  -  בס
אייל בן המוריה - בגיטרות ושירה
יואב זילברשטיין -  קלידים.

הם מתחילים את ההופעה בג'אם סשן רוק מתקדם.
"היינו פריקים עם שיער ארוך מהרוק מצד אחד והמוסיקה הישראלית והלהקות הצבאיות שהיו אז חזקות. בצד השני". 
ומיד לאחריו הם ינגנו את שביר.

מאוחר יותר, זילברשטיין יפתיע כשינגן את הפתיחה של Whiter Shade Of Pale 
שיהפוך פתאום ל "ילדים של החיים".

בדיוק באותו הערב, ימלאו 4 שנים למותו של קראוס.
הוא יספר את סיפור ההיכרות בינהם ועל העבודה באולפן, ויגלה שיש 2 שירים בלבד שגורמים לו להזיל דמעה, הראשון מבינהם הוא "אחרי 20 שנה".



הם מנגנים ביחד ארבעתם, כל אחד מפנה את מקומו בעיתוי מושלם ומשתלב עם שאר הנגנים על הבמה.
מאיר יציג אותם ,יספר איך הכיר כל אחד בנפרד "חתולי רחוב" הוא מתאר את ארבעתם, אף אחד כאן לא למד לנגן בצורה מקצועית (מביט מהצד לא היה מנחש זאת).
ומאיר , ברוב צניעותו, כי הוא כזה , תמיד מדבר בגובה העיניים , יפרגן לכל אחד מהנגנים ברמה האישית.
והם ינגנו את "מלך הרוקנרול" מאלבום הבכורה של של אייל.



עלילות "מחשך מצריים" ב"תמוז".

הוא יספר על אריק אינשטיין ויקדיש לו פרק שלם במופע , הוא חסר לו.
לאריק היה הרגל להצמיד שמות לאנשים.
"לי הוא היה קורא "מחשך מצריים", הפוך על הפוך על השם.
כשניגן עם אינשטיין , הבין שבניגוד למיינסטרים שהיה קיים בזמנו (הלהקות הצבאיות) אפשר גם לנגן מוסיקת רוק בארץ.
בדיוק כמו זו ששמעו בתקליטים.

באותה התקופה שלום חנוך ואריאל זילבר חממו את סיבוב ההופעות של אינשטיין ומאיר הצטרף אליהם.
"אתם , מתאים לכם "תמוז" הוא אמר לשלושתם וכך בעצם העניק להם את השם.

איך אינשטיין גרם ליצחק להפטר מהצ'רצ'יל ולהפוך לקלפטר , אני כבר אשאיר למאיר ישראל לספר. (וגם מי זו "ושתי פטרוזיליה" לפיו).

אחרי עוף גוזל - הרצועה השניה שגורמת לו להזיל דמעה, הוא יחתום את הפרק על אינשטיין עם קטע קול של אינשטיין לשיר love you שכתב ישראל.

הוא יפעיל את הקהל בשירה בפזמון של "הולך בטל"
יספר על הופעות בנואיבה עם קלפטר ועל האוטובינקי שטיפסה שם הרים וגבעות בדרך.




והערב יסתיים שוב בג'אם סשן שמחבר אותם שוב ביחד על הבמה,  ואחרי משנתו בנושא הרוק בארץ בדיוק כך הוא אמור להסתיים.

שיעור נפלא בהיסטוריית הרוק המקומי מתחילת דרכו ועד היום, מאדם שללא ספק ממיסדיו, אגדת רוק שאת סיפורי "מאחרי הקלעים" שלו  מלווים צלילים מהלהיטים הגדולים בהם ניגן.

ויש לו גם 3 אלבומים שפרט להערה שולית,הוא לא מדבר מזכיר אתם  (וחבל !) וכאן "מול עיניה" שאף צולם בסנטוריני ולאה שבת משתתפת בשירה וקולות רקע
 (צניעות, יוון , כבר אמרתי ?)


לכו להקשיב לצלילים ולסיפורים , ואולי בעוד 10 שנים תהפכו לחלק מהם כשיספר על המופע "נותן ברוק".
















אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה