יום שבת, 27 באוקטובר 2012

Ella vs Mountain - סינגל שלישי לקראת אלבום בכורה

                                                                           צילום: זוהר שטרית 


כששמעתי את הסינגל הראשון  שלה Charmed life שיצא בסתיו הקודם, הוא פשוט נדבק לי ומצאתי את עצמי מזמזם  את הפזמון שלו במשך יומיים.
המחשבה הראשונה שעלתה לי הייתה "או !!, סופסוף עוד מישהי חוץ מאמלי קרפל ששרה באנגלית ולא בחרה בפוזה המלנכולית האנגלית" וה- פה פה דה פה של הפזמון פשוט לא עזב אותי.


את שנות ילדותה היא העבירה בישוב הררית שבגליל עם גיחות ללונדון בחופשות הקיץ, שם מתגוררת משפחתה המורחבת.
את ההשפעות המוסיקליות הראשונות שלה היא ספגה מהשירים שאמא הלונדונית  השמיעה בבית החל מסיימון וגרפנקל,הביטלס ועד למוסיקת ילדי הפרחים.
בשנים המאוחרות יותר היא כבר גלתה בעצמה את הקרדיגנז, פרל ג'אם ואת אלאניס מוריסט שאלבומה הראשון "טלטל את עולמה" לדבריה.

אבל אל תתנו למראה ולקול הרך שלה לבלבל אתכם, בקיץ שעבר כשהתחילה המהפכה החברתית התחילו לצוץ כל מיני שירי מהפכה בסגנון "קומו תתעוררו" של זמרים שניסו לרכב על הגל, בניגוד אליהם שמדי פעם קפצו להתארח במאהל, היא באמת הייתה שם, מדי יום הניפה שלטים וקראה לצדק חברתי.

לדעתי זו גם הסיבה שהשיר שלה My country's burning  הוא היחיד שראוי באמת להיזכר ולהישמע בהקשר של המהפכה החברתית, אפשר לשמוע בשירה שלה שהזעקה אמיתית ולא רק לשם כתיבת השיר.



היא הקליטה בעבר שני אלבומים עם הרכב הטראנס lntrersys  והופיעה איתם ברחבי מקסיקו,שיתפה פעולה עם מספר הרכבים אלקטרוניים נוספים, הייתה זמרת ליווי של מוש בן ארי ובמקביל היא מנחה תכנית ללמוד אנגלית בערוץ הופ ומשתתפת בתכניות בינלאומיות בנושא שמפיקה אמא שלה - הלן דורון.
הטקסטים שלה  משלבים אירוניה יחודית, בהקשבה למילים אפשר להבחין בכפל משמעות והיא מרבה להשתמש בצורת הכתיבה הזו לאורך כל האלבום שהופק ע"י גילי לואיס וניר גבע.
השבוע היא משחררת את הסינגל השלישי שנקרא I like you ,שיר קליל ושוב אם מקשיבים למילים אפשר להבחין בעוקצנות שלה לגבי המשחקים במערכות היחסים בין גברים לנשים, השירה שלה בשילוב עם המקצב ונושא השיר הזכיר לי את Labour of love של Frente משנות ה90.

בדצמבר הקרוב בחנות הדיסקים הקרובה לביתכם.
ניתן לשמוע ולרכוש את האלבום בדף האמן שלה בפייסבוק
https://www.facebook.com/EllavsMountain/app_204974879526524