יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

עמיר לב - מופע חשמלי ב"אוקטובר הטוב"


אז, מאיפה להתחיל ? הסיפור על המורה למתמטיקה שהפך למשורר כבר סופר לאורך כל שנות ה90 , אולי פשוט אגיד ש אני מכור למוסיקה שלו, עוד מאלבום הבכורה שלא רבים מכירים בשם "רוצה לראות אתכם במקומי" (אי שם בארכיון שלי בצפון הוא ארוז בצורת קסטה בעטיפה המקורית).
 
הוא אחד מאותם המוסיקאים והיוצרים הבודדים והמיוחדים שקיימים כאן, שאת הטקסטים שלהם שרים מספר רב של מוסיקאים ושבכלל לא חשבתם שהוא כתב את המילים.

הקול המיוחד שלו האופן שבו הוא שר עם היכולת המדהימה שלו בטקסט המינימלי לספר סיפור שלם, הופכת אותו לז'אנר מוסיקלי מקומי שרק לו הוא ייחודי.
זו גם הסיבה שעם המוסיקה שלו אין אמצע, או  שאתה אוהב אותו לחלוטין ויש לך את כל הדיסקוגרפיה, או שפשוט לא התחברת והפסקת להקשיב לו אחרי שיר, ואם אתה קורא את השורות האלה, אז כנראה  שיש לך לפחות 2 אלבומים. 





הפעם הראשונה שראיתי אותו במופע חשמלי היתה ב"אלפנט" בחיפה בחורף אחד לקראת סוף שנות ה-90, מאז ראיתי אותו בעשרות הופעות לאורך הארץ כשכולן היו אקוסטיות , לפעמים עם נגן או שניים  נוספים אבל לרוב רק עם הגיטרה האקוסטית,היא, מיקרופון ועמיר. פעם באחת מהן אפילו העזתי וצעקתי לו "קרוב שאי אפשר לזוז" בין השירים והוא בתגובה אמר, "באמת מזמן לא עשיתי אותו בהופעה" והתחיל לנגן, אני מיד חייכתי.

"אוקטובר הטוב עומד להתחיל"
היום הראשון בחורף 2013,  בדף הרשמי שלו מתפרסמת הודעה על מופע חשמלי כשלצידה סינגל הראשון מהאלבום החדש אחרי שנים.
התזמון שלו היה מושלם כרגיל, עם הצלילים הראשונים ששמעתי כשנכנסתי לרכב, התחיל לרדת גשם אפילו מזג האוויר התאים את עצמו לשיר. 


הוא נכנס אל הבמה כשלצידו שלושת הנגנים והקהל מיד מוחא כפיים, עוד לפני שהצליל הראשון התנגן באוויר.
מופע ישיבה, הוא אומר תודה בין שיר לשיר ממעט לדבר, הוא הפסיק להתראיין ולהיחשף במהלך השנים פרט לשירים.
"תמיד בשיחות סגורות אמרתי שאני יכול להופיע רק עם גיטרה אקוסטית עד סוף החיים, לא צריך את כל הקיסריה ושאר הדברים, ואז התחיל משהו כשפגשתי את האנשים האלה" הוא מציג את הנגנים.

בשיר הרביעי הוא מוריד את הגיטרה מעליו, נשאר חמוש בחולצה שחורה ג'ינס ומילים ומפקיד בידיו של רם אוריון "יש לי הרבה מילים טובות להגיד עליו" את הפיקוד על הגיטרה והסולואים.
(בהמשך רם יתארח וישיר את "אהובתי בת החלוף").



"לא הכנתי קטע קישור"  הוא אומר "אבל החיים, הם מספקים לך סיפורים" ומיד מספר את שעבר עליו בלילה האחרון.


סיפור על כלב בשעת לילה מאוחרת.




השירים ממשיכים להתנגן ושוב הוא רק יגיד תודה בין שיר לשיר ולא ירבה במילים.
סופסוף טכניקת הנגינה שייחודית לו על החשמלית ביחד עם קולו המיוחד והשירה שמספרת סיפור שלם בטקסט מינימלי, חזרו להשתלב ביחד על הבמה אחרי שנים.
שעתיים שלמות שבסופן הקהל עמד על הרגליים ובמחיאות כפיים ביקש עוד כמו מסרב לעזוב את המקום, אחרי הכל נותרו רק עוד 2 הופעות חשמליות בזמן הקרוב.

עכשיו רק נותר לחכות לאלבום.