יום שני, 21 בדצמבר 2020

דנדן מסכם שנה

 

לא זוכר איך זה התחיל, לא יודע מתי זה יגמר.
אני דנדן והנה כמה מילים על החוויה שלי מהשנה המשוגעת שעוברת עלינו.
הקורונה פרצה כשהייתי נפגש על בסיס יומי עם להקה שכבר התפרקה מאז בשם "המסיבות". היינו פאוור טריו שניגן חזק ומרגש אבל לא היו לנו ממש מילים והחזרות תמיד נגמרו בכסאח. 



האמת שהסגר הראשון תפס אותי בקטע טוב, היה לי זמן להקליט בבית שירים חדשים עם מלוא צומת הלב, בלי לתת תירוצים ללמה אני לא יכול לצאת לשתות, היה לי זמן להתנסות וככה הקלטתי בחדר שלי במשך שבועיים את האי פי "נשיקות". אני זוכר שאחרי ההקלטות ישנתי אצל לונה (הבסיסטית של המסיבות שאחר כך הצטרפה ללהקה שלי) במשך שבוע ומיקססתי את האלבום על הספה שלה בלי אמצעים מיוחדים, האמת שכל האלבום נעשה ככה - מה שיש בחדר זה מה שיהיה באלבום, זה כיף, זה באמת הוכיח לי שאפשר ליצור אלבומים טובים בבית, חוץ מזה שהמחשב הוא כח ענק. אפשר לשמוע את האלבום בכל הספוטיפיים למיניהם. 



זה היה בסוף מרץ, תחילת אפריל.
חודשיים לפני זה, כשוירוס עולמי היה קטע של סרטי מדע בדיוני, והשירים מ"נשיקות" עוד לא נכתבו, הקלטתי את האלבום השני שלי עם המפיק שוזין, שהוא הרבה יותר מרק *מפיק*, האמת שמעבר למוזיקה ולאמנות המהממות שלו, הוא בן אדם צנוע וקלאסי שהיתה לי זכות לעבוד איתו. יום יום במשך שבועיים הגעתי לסטודיו שלו בחיפה ולקחנו את השירים שלי, שכבר הופעתי עם רובם, שירים שהרגישו לי שלמים והפשטנו אותם כדי לתת להם צבע חדש. זה היה מרגש, מלמד ומהפנט להקדיש שבועיים מרוכזים לאלבום, בסוף יצאנו עם אלבום שמצד אחד מרגיש לי חדש ומצד שני מוכר לאוזן. שחררתי שני סינגלים מתוכו ואז משכתי אחורה את תהליך יציאתו בגלל שההופעות הן חלק חשוב ונהדר מתהליך יציאת האלבום וההנחיות סביב הקורונה לקחו מאיתנו את זה.


לדעתי התקופה הזאת מהממת ליצירה הראשונית, יש המון זמן להשתפר כנגן, כותב, יוצר ועם זאת אני מתגעגע כמו כולם להופעות. יצאו בזמן הקורונה המון אלבומים נהדרים ביניהם "ערפד עם גיטרה" של קלקר ו"לב שמש" של רועי חרמון גם כמה סינגלים מהממים של "כוכבת על" שגיליתי לאחרונה. אני מניח שנסתכל אחורה על 2020 ונראה את הטוב שיצא יותר מאשר את הקשיים הכספיים והרגשיים, אז בעיניי זאת תקופה מיוחדת ליצירה ומעניינת באופן כללי. 

לסיכום, 
מחכים בשרוול כמה פרוייקטים שעבדתי עליהם השנה ועוד לא ראו אור, אני מצפה לשחרר אותם בשנה הקרובה.
חום ואהבה
דנדן



נעמי ייבין - מסכמת שנה מוסיקלית אישית

 


השנה האחרונה הייתה כנראה השנה הכי מורכבת שחוויתי מבחינה רגשית ומוסיקלית. מצד שני- אני אומרת את זה על כל שנה, אז לא בטוח שצריך להקשיב לי.
אם הייתי צריכה לתאר את השנה הזאת במילה אחת הייתי כנראה בוחרת בבלבול.

לא קל להוציא אלבום ראשון וההחלטה להתחיל לעבוד על האלבום הבא גם היא, מסתבר, לא קלה. אבל איכשהו בתחילת השנה הכל היה נראה בכיוון הנכון, הייתי בעיצומו של סיבוב הופעות והרגיש שיש מספיק חומרים מגובשים לאלבום הבא.
ואז הגיע הוירוס והחרדות והימים נראו ארוכים עד כדי לא נגמרים.. וכל נשימה שקלה הרבה יותר וכל ההופעות שנתנו לי מרווח נשימה נעלמו מהאופק.

ובכל זאת אני חייבת להגיד שהבלבול והחרדות והזמן הפנוי שקיבלתי פתאום גרמו לי ליצור יותר, לכתוב, לנגן, לשיר. וגם גרמו לי לשחרר קצת את הלחץ והצורך לאישור מהעולם. כי כשכל העולם שלך הופך להיות וירטואלי אתה גם מבין כמה העולם הוירטואלי חסר משמעות.



אז בזמן שהעולם מתפרק לו בחוץ בכל זאת הספקתי להוציא שני שירים חדשים מפרויקט שעבדתי עליו השנה, לכתוב עשרות שירים חדשים, טובים יותר וטובים פחות, לחבק קצת את עצמי ואת הרצונות שלי וללמוד לנשום שוב.
אז אני לא מבטיחה לעצמי ולעולם כלום לשנה הקרובה כי אני די בטוחה שאני לא אקיים, אבל כן אגיד שאני מקווה שהשנה נחזור להתחבק, כי בסוף זה הכי חשוב.

 






דותן מושונוב מסכם שנה מוסיקלית אישית


אני דותן מושונוב, מפיק מוזיקלי, יוצר ומבצע. 
לפני שנה בערך הוצאתי את אלבום סולו ראשון שלי בעברית ולאחר כמה הופעות מרגשות עם הרכב נגנים חדש, הגיעה מגפת הקורונה שסגרה אותנו שוב באולפן.
במהלך הגל הראשון הצלחתי למצוא את הצדדים החיוביים שיש בתקופה המורכבת הזו, עם כל הבלבול והפחד מסביב הצלחתי לפקס את עצמי ליצירת אלבום חדש. 
באופן מפתיע הרגשתי שיש המון תחושות של תקווה ורוח חדשה מסביב, מה שהובילו ליציאת הסינגל הראשון - ״עד השקט הזה״.


בתקופת הגל השני עלו תחושות מאד לא ברורות ומה שנראה אופטימי בגל הראשון, כבר דרש ממני יותר כוחות ומקורות ההשראה שהלכו ונעלמו, התחלפו בשגרה חדשה ומבודדת. 
בסוף הגל השני הוצאתי לעולם את הסינגל ״קורא לי קול״ ממקום של ניסיון להשתיק קולות של ביקורת עצמית ומלחמות פנימיות.

אין ספק שהקורונה טרפה את כל הקלפים ושיבשה תוכניות, ובכל זאת בימים אלו אני ממשיך לעבוד על השירים נוספים עם ההרכב לצד הפקות והפתעות שונות שבתקווה יצאו לעולם בקרוב מאד.