יום שני, 1 ביולי 2013

גיטלה - הופעה בבית היוצר


כשראיתי את הלינקים למוסיקה שלה והקשבתי לצלילים, לרגע לא חשבתי שמדובר ביוצרת ישראלית.
השם, המראה  וההשפעות המוסיקליות נתנו תחושה של יוצרת צעירה מחו"ל, היא בסך הכל בת 25 ורוב בני גילה לא מכירים את האמנים מהם היא מקבלת השראה.
(ג'וני מיטשל ג'יימס טיילור, Alela Diane ו- Towens van zandt)


ב2011 היא הוציאה את הסינגל הראשון שלה ומאז היא התרכזה בעיקר בכתיבת שירים ולפני שנה כשהרגישה שהגיע הזמן, היא החלה להופיע ברחבי הארץ ולצבור עוד ועוד קהל שמתאהב במוסיקה ועוקב אחרי דף האמן ופרופיל היוטיוב שלה.

הופעה בבית היוצר.

גילוי נאות, כשהגעתי להופעה הכרתי רק שניים מהשירים שלה.
היא עולה לבמה בשמלה שחורה וגיטרה כשברקע על הקיר מוקרן הלוגו שלה שעוצב ברוח הסיקסטיז.
כבר מההקשבה לטקסט ולמלודיה בשיר הראשון, אתה מבין שיש כאן משהו שונה ומיוחד, בין השירים היא מספרת במבט ביישני על הסיפור שבעקבותיו נכתב השיר שהיא תבצע.

"כל אחד שורק בחושך" אינשטיין פעם שר  וגיטלה, לה יש את השריקה שלה, היא מספרת שאת The Whistle שיצא כסינגל, היא כתבה בעקבות געגוע לבן זוגה, ששהה בשירות מילואים. 



ב LONG LOST SISTER היא מספרת על חברת נפש שעברה להתגורר בחו"ל וממשיכה לרגש את הקהל עם Unborn child - המדבר על החלום הגדול שלה להיות אמא בעתיד, ועל האופן בו תוריש לילדיה את השירים שלה ואת המסורת.
במהלך ההופעה הנגנים שלה מחליפים מספר כלים החל מכלי הקשה שונים, חליל אינדיאני ועד לשריקה של טל.
שילוב של פולק וקאנטרי איכותיים ומשחקי הטונים שהיא מפליאה לעשות בקולה עם המלודיה, גורמים לך להקשיב יותר ויותר ולאט לאט להתמכר אל הצלילים.

סטטוס שהיא פרסמה השבוע בדף הפייסבוק,השלים לי את התמונה המלאה למקורות ההשראה המיוחדים שלה.


"זה כבר הרבה זמן שאני רוצה להתעורר לפנות בוקר ולראות את הזריחה מהטבע הפתוח. לנגן, לשיר ובעיקר לקבל השראה.ביום שישי האחרון יצאנו, אני, בעלי וסופטי אל הטבע לא רחוק מהבית ובשעה 05:00 בבוקר, ראינו את הזריחה המדהימה, נהנינו מבריזה נדירה וגם זכינו לראות צבי ומשפחתו רצים לעבר האופק ונעלמים ( זה עדיין מרגיש כחלום! )"
ממש לאחר מכן צילמנו את הסרטון הזה, עם השיר שלי Teeth and bones בהשראת החיות..."




צורת הכתיבה, הלחנים והקול המיוחד ששונים בנוף המוסיקלי המקומי, בהחלט גרמו לי לרצות לשמוע עוד, אחרי שתקשיבו אין לי ספק שגם אתם תאהבו.