יום שישי, 25 באפריל 2014

פיירסטון - הנה זה בא



תמיד אמרתי שנשים שמנגנות על בס, יש בזה משהו מיוחד.
כנראה בגלל המבנה השונה בתיבת התהודה הפינימית שלהן, תמיד כשאני מקשיב להרכבים בהן אישה אחראית על התפקיד יש משהו במקצב של האלבום שנותן תחושה שונה ומיוחדת.
במקרה של פיירסטון לב ההרכב והאחראית על תפקיד הבס היא ענת פוירשטיין ומכאן גם נולד שמו.

"רק אותו חיבור לקצב  אומר שאולי זה שווה את הכל"
האלבום נפתח עם  גרוב כלי נשיפה ובס וכבר בצלילים הראשונים של "הנה זה בא" אפשר להבחין במשהו שונה ורענן, לא עוד אלבום מגל הפולק של התקופה האחרונה.


בחשמל, הרצועה השניה באלבום  פיירסטון כמו שוב קוראת את המחשבות שלי ואומרת את מה שאני אומר כבר שנים על כוחה של המוסיקה, כשהיא מתארת סיטואציה של בחורה שפשוט רוקדת החוצה את כל העצבות או הכעסים שבפרידות או סיום מערכות יחסים.
 ושוב, זה אותו "החיבור למקצב" שמשנה את המצב.


"סוגרת את המעגל-חשמל
את יכולה לרקוד בחדר
מתוך המערכת לחלל
והכל נהיה בסדר
אם יש לך מוסיקה
את מגלה
שגם לבד את מסתדרת 

את לא צריכה אותו ליד בכלל"


פרט לרצועה החמישית היא בוחרת להפקיד את השירה באלבום בידיהן של טל מגן וליאור קדמן שבהחלט עושות כאן עבודה נפלאה.
ב"בס תופים" פיירסטון אוזרת אומץ  וגם שרה ועדיין בקליפ פויירשטיין מעט נחבאת אל הכלים כשהיא לא מחוברת לגיטרת הבס וחושפת רק חצי פנים. 
ב"נמר פנתר" לעומת זאת, אם היא הייתה תנין הייתה טורפת את כל מה שמשמין "גם פקח עם משאית וג'ק, כל מי שמאחר לי עם הצ'ק, שבוע לעכל ושלום על ישראל".. 
וכאן בניגוד לקליפ הקודם  בנסיעה ברכב פתוח, בדירה שלה וברחובות תל אביב היא וטל מגן משתטות עם מסיכות וכשהיא חמושה בבס היא מכוונת אליך את הBase line דרך עדשת המצלמה.




וכמו שההרכב הזה יודע להקפיץ עם R&B פאנק דיסקו וסול לקראת סוף האלבום מגיעה הרצועה התשיעית "אולי"בלדה רכה מלאה בתהיות שמלטפת.
אלבום מלא בנשמה וגרוב ואם תשאלו אותי הוא הולך להיות ה"מרענן הרשמי" שלי לקיץ הקרוב, אחרי הכל מהרגע שקיבלתי אותו במשך שבועיים הוא התנגן אצלי ברכב ובמשרד בלופ.





לאתר הרשמי של ההרכב: 
http://www.firestonemusic.com

דף האמן בפייסבוק:
http://www.firestonemusic.com