יום חמישי, 28 באפריל 2016

"כנגד" 4 נשים - המלצות לאלבומי חג



כתבה: תמר ביטון

ברוח החג עלתה בי מחשבה משעשעת, איך היתה נראית הגרסה הנשית לארבעת הבנים בהגדת הפסח. חכמה?מרשעת?תמימה?שאינה יודעת לשאול?..
לא נשמע טוב, נכון?
כי האמת היא שאנחנו, הנשים, מורכבות מעולם ומלואו, ואי אפשר לשים אותנו תחת קטגוריה אחת. יש בנו גם מזה וגם מזה. אנחנו עגולות, מתפתחות, משתנות, מגלות, וזאת הייחודיות שלנו.
ממליצה על ארבעת המוזיקאיות הבאות, שמביאות איתן, כל אחת בדרכה שלה, עושר מוזיקלי, יופי ורכות שאני בטוחה שיענגו לכם את המשך החג. 

ענת מלמוד/ לפני השינה

את ענת שמעתי לראשונה דרך הסינגל "ניגון" ותוך כדי ניגוב הדמעות נשביתי בקסמה. אלבומה הראשון הוא בבחינת "מים שקטים חודרים עמוק". 13 שירים שנשזרים ברוך, ברהיטות ובחן ומוגשים בצורה אינטליגנטית ומרשימה, בהפקתו של צח דרורי, מרכיבים אלבום שכולו תפילה. 


שמרית גרייסלאמר/ שירים מהבית 

אחרי שנים רבות של עשייה לצד בן זוגה, מוזיקאי וכנר בינלאומי, מיכאל גרייסלאמר, לוקחת שמרית צעד קדימה לקדמת הבמה, ומוציאה אלבום סולו ראשון. במתיקות ובקול צלול, באופן שהיא מבטאת את המילים, מספרת לנו בפשטות על ימים של שגרה ורגעים של חסד, על אהבה של פעם בחיים לצד התמודדויות וקשיים, אנחנו מקבלים הצצה לתוך ביתה החמים של שמרית. העבודה לצד דניאל סלומון והבחירה לכתוב דווקא מהמקום האינטימי, יצרו אלבום שיש בו חיבוק, נחמה והמון רגש.


סיון טלמור/ Fire

הקול המלטף של סיון, עושה חשק לעצום את העיניים ולהתמסר לצלילים. והצלילים מגוונים ורבים; כלי הקשה פעמוניים שמזכירים משחק ילדים, לצד כלי נשיפה שיוצרים דרמטיות מרשימה, התרפקות ורוך לצד עוצמה נשית. 
דרך ההגשה הייחודית של השירים, לצד ההפקה המשובחת של אורי וינוקור, אנחנו מקבלים אלבום יפהיפה שכולו יצירת אומנות. 


הדרה לוין/ love in the wrong time- the kitchen session

ברזומה שלה יש יותר מ10 אלבומים, יש לה קול של זמרת קאנטרי אמריקאית והיא נראית צעירה ב20 שנה לפחות. כל זה נחת עליי בהפתעה יום אחד כששמעתי שיר של הדרה בהמלצת חבר. אני מודה שמהר מאד התאהבתי ושמרתי את הפלייליסט שלה במומלצים. הדרה היא מוזיקאית ייחודית; היא פורטת על מיתרים שבלב אך גם בועטת במוסכמות, היא מטלטלת ומנערת ורגע לאחר מכן מלטפת. באומץ, רגישות וכישרון גדול, הדרה מביאה קול אחר וייחודי למוזיקה הישראלית שגורמים למאזין נחת ועונג צרוף. אלבומה החדש יצא בקרוב.